joi, 14 aprilie 2016

Torta ,,Poveste''

Ingrendiente:
Pentru blat:
4 oua 
120 g faina
120 g zahar
Sirop:
100 g zahar
150 ml apa
1 lingura de coniac
Crema ,,Charlotte'':
2 galbenusuri
1 lingura de coniac
2 linguri de cacao
125 ml lapte
185 g zahar
200 g unt
Prepararea:
Torta ,,Poveste" cu modificare in forma de ursulet pentru puiutul meu ..... mam inspirat si am gatit reteta dupa blogul  Ceslavei Bodiu.Mai jos las si lincul unde puteti vedea si gustoseniile eii.
https://gustosel.com/2013/11/24/torta-poveste/
E torta copilariei mele si am zis ca si copilasii mei sa guste din amintirile mele gustoase .Pentru torta am dublat portia e usor de gatit si delicioasa tare !!!
Ingrendientele sunt pastrate la temperatura camerei inainte de a incepe torta.
In primul rind se separa albusu si galbenusu.
Se bate albusurile cu 60 g de zahar pina obtinem o spuma alba si lucioasa.
60 g de zahar se bat cu galbenusurile pina se topeste zaharul si devine cremos.
In crema de galbenus se adauga cite putin albusul de ou si amestecam incet 
cu o spatula din silicon sau cu o lingura.
Adaugam faina cernuta si incetisor se amesteca de sus in jos .
Luati o tava cu diametru de 24 cm o tapetam cu unt si faina sau se pune o hirtie de copt.
Se coace in cuptoru preincalzit 180°-200° timp de 25-30 min......va recomant in timpul coacerei sa nu se deschide cuptorul finca acest blat se lasa si nu va fi atit de pufost si inalt. 
Dupa coacere se lasa cuptorul intredeschis.
Cit se raceste blatul facem crema.Dupa regula se face blatul cu 8 ore inainte de asamblarea tortului va iesi un tort cu mult mai bun si gustos!!!
Crema: se ea un vas se pune galbenusurile de ou zaharul si laptele.
Batem bine pina se topeste zaharul apoi punem pe foc si se mesteca in continu pina incepe a fierbe 
cam 5 minute .Compozitia trebu sa aiba o consitenta ca si laptele condensat.
Se lasa crema sa se raceasca acoperita cu o folie din plastic.
Untul moale lasat la temperatura se bate pina devine alb si pufos.
Si treptat adaugam cite o lingura din crema cu galbenus.
spre sfirsit adaugam si o lingura de coniac.
Urmam pasii facem siropul : intr-o cratita punem zaharul apa si se pune pe foc,
amestecam pina se topeste zaharul cind se raceste adaugam coniac.
Blatul se taie in jumate ,eu nu am avut timp sal las 8 ore  :) . Am copt 2 blaturi
unul pentru cap si altul care lam folosit pentru urechiuse si nasuc.
Insiropam turtele.
Punem crema alba peste blat si ansamblam torta.
Pentru a face nasucul si urechile am taiat 3 cercuri mici din a doilea blat ,pentru urechiuse 
cele doua cercuri leam taian inca odata in forma de semiluna si leam lipt de blatul cel mare.
Nasucul lam pus in mijloc ca si celelalte bucati se insiropeaza si se unge cu crema.
In crema ramasa se adauga 2 linguri de cacao mestecam bine pina se omogenizeaza 
si optinem o crema cafenie si decoram ursul.
Se pune in frigider .Apoi inainte de a fi servit e de dorit,
sa se scoate cu  20-25 min la temperatura camerei.
Torta ,,Poveste'' e in forma dreptunghiulara.
Pofta buna si savurati cu placere!!!
















































Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu